Friday, August 03, 2007

Pendaftaran Vendor : Online

Dunia perniagaan sekarang sudah mula berubah.Sudah banyak syarikat-syarikat besar terutamanya GLC menggunakan sistem online dalam menjalankan perniagaan/perkhidmatan. Perubahan ini seiring dengan perkembangan dunia global.

Jika dulu kontraktor ataupun vendor untuk membekal, membaiki dan juga kerja-kerja lain perlu mendaftar menggunakan borang pendaftaran vendor.Menggunakan borang seringkali mendatangkan masalah seperti borang tak sampai, hilang ditengah jalan, tersalah letak dan bermacam-macam lagi. Tetapi kini tidak lagi.Semuanya boleh dilakukan walaupun daripada pejabat mereka sendiri.Namun begitu, tidak semua vendor yang ada sekarang ini IT oriented. Kebanyakannya masih tidak tahu tentang kewujudan sistem seperti itu.



Contoh Sistem VMS yang digunakan oleh MAHB


Oleh itu, diharap kepada vendor-vendor diluar sana, belajarlah tentang dunia internet ataupun online ini. Semua perlulah mengambil inisiatif untuk memajukan syarikat masing-masing. Usahlah berharap keadaan akan seperti dahulu lagi.

No comments:

Advertisment

Site Info

Blogged.myKedai Backlink,Backlink Percuma Free Auto Malaysia BacklinksFree Backlinks Malaysia Free Backlink ServicesMalaysian Free Auto Backlink Exchange Ping your blog, website, or RSS feed for FreeBloggers - Meet Millions of BloggersMy Ping in TotalPing.com Personal directory Personal Blogs Personalmonitorbacklinks.com - SEO tool to Monitor Backlinks

Followers