Wednesday, August 01, 2007

Arghh...Conveyor Belt Rosak

Semalaman saya tak tidur. Panggilan daripada airport semalam telah membuat saya tak dapat lagi untuk melelapkan mata. Pakaian ditukar, mencapai kunci dan terus menuju ke airport. Jam telah menunjukkan pukul 12.10 pagi. Masih ramai lagi orang di airport. Mungkin menunggu sahabat, client, saudara yang akan sampai daripada destinasi.

Saya menghubungi staf yang bertugas shift malam. Sementara menunggu mereka sampai, saya melihat dulu keadaan conveyor belt di sebelah atas check in hall. Namun, saya tidak mendapat gambaran yang jelas lagi tentang apa yang berlaku.

Apabila mereka sampai, saya terus minta mereka membawa saya ke tempat kejadian.Disebabkan keadaan di tempat itu gelap, kami terpaksa menggunakan torch light sahaja. Saya ditunjukkan dengan roller shaft yang telah tercabut daripada bearing holder. Supaya kami tidak terus membuang masa, kami mengambil keputusan untuk mengeluarkan roller shaft tersebut. Setelah berhempas pulas selama 2 jam, akhirnya roller shaft tersebut dapat dikeluarkan daripada tempatnya.Setelah diteliti, rupanya shaft tersebut seperti dipotong dengan mata pemotong. Bukannya patah. Tapi putus.



Untuk memastikan operasi conveyor ini tak terganggu pada esok hari , saya mengambil keputusan untuk meminjam roller shaft daripada conveyor domestik. Dengan bantuan 3 orang staf mekanikal yang begitu dedikasi, akhirnya kami dapat mengambil roller shaft daripada kawasan conveyor domestik.





Roller shaft yang dipinjam dipasang menggantikan roller shaft yang telah rosak. Segala proses penukaran berjalan lancar. Sistem conveyor ini kembali beroperasi pada pukul 6.30 pagi

No comments:

Advertisment

Site Info

Blogged.myKedai Backlink,Backlink Percuma Free Auto Malaysia BacklinksFree Backlinks Malaysia Free Backlink ServicesMalaysian Free Auto Backlink Exchange Ping your blog, website, or RSS feed for FreeBloggers - Meet Millions of BloggersMy Ping in TotalPing.com Personal directory Personal Blogs Personalmonitorbacklinks.com - SEO tool to Monitor Backlinks

Followers