Monday, May 06, 2013

Cara Menulis Cover Letter Power

panduan-cover letter-power


Laporan PERCUMA ini ditujukan khas buat sesiapa yang sedang menunggu panggilan temuduga ataupun tawaran kerja. Bagi graduan yang baru keluar daripada pusat pengajian ataupun yang akan menamatkan pengajian tak lama lagi, pastinya sedang membuat persiapan untuk membuat permohonan kerja. Salah satu perkara penting yang mesti diambil berat adalah cara menulis cover letter. 

Saya juga pernah mengharungi pengalaman yang sama suatu masa dahulu. Maklumlah baru keluar U, ingat senang la nak dapat kerja. Walaupun, dah berpuluh-puluh surat permohonan  kerja yang telah dihantar. Tapi, tak ada satu syarikat pun yang sudi nak panggil temuduga ataupun sekurang-kurangnya memberi maklum balas. Ini tentunya menambahkan lagi ke'tensen'nan anda. 

Bila saya kaji semula kenapa saya tak dipanggil untuk temuduga. Rupanya berpunca daripada cover letter yang tak cukup power. Cover letter tu apa? Cover letter adalah surat iringan yang akan disertakan bersama-sama dengan resume pemohon. Kalau cover letter tak power, sapa pun tak mau layan anda. Silap-silap haribulan, surat anda tu masuk ke dalam tong sampah je.. 

Hari ni saya nak kongsikan satu panduan menulis Cover Letter Power. Panduan ini disediakan oleh rakan saya iaitu Khairi Hafizi. Panduan ini dalam bentuk ebook. Ebook ini ada 15 muka surat. Saya dah pun baca ebook. Bila saya baca 10 tips yang dikongsikan dalam ebook ini teringat balik masa baru keluar U dulu. Rupanya banyak kesilapan yang saya lakukan. Itulah, masa tu tak cukup ilmu lagi. Jadi, disebabkan ebook ini PERCUMA ,saya tak nak anda ketinggalan mendapat ilmu ini .. 

DOWNLOAD je di laman web TIPS COVER LETTER POWER  


No comments:

Advertisment

Site Info

Blogged.myKedai Backlink,Backlink Percuma Free Auto Malaysia BacklinksFree Backlinks Malaysia Free Backlink ServicesMalaysian Free Auto Backlink Exchange Ping your blog, website, or RSS feed for FreeBloggers - Meet Millions of BloggersMy Ping in TotalPing.com Personal directory Personal Blogs Personalmonitorbacklinks.com - SEO tool to Monitor Backlinks

Followers